Impact coronavirus op werkzaamheden Liander

Impact coronavirus op werkzaamheden Liander
4 mei 2020 JS
In Corona

Liander werkt zoveel mogelijk door aan een betrouwbare en toekomstbestendige energievoorziening. Dit kan leiden tot geplande onderbrekingen bij u thuis. Dat is juist nu erg vervelend. We doen er alles aan om de onderbrekingen zo kort mogelijk te houden.

Maatregelen coronavirus voor consumenten en klein zakelijke klanten
Het zijn bijzondere tijden in Nederland. De meeste mensen moeten thuis werken en zoveel mogelijk binnen blijven. Het coronavirus heeft ook impact op de werkzaamheden van Liander. De activiteiten van de Liander zijn onderdeel van de vitale infrastructuur in Nederland. Daarom gaan onze werkzaamheden zoveel mogelijk door. Dat is belangrijk, want zonder energie staat alles stil. We begrijpen dat er vragen zijn over onze dienstverlening in deze tijd van corona. We houden ons strikt aan de voorgeschreven hygiëne maatregelen in het protocol Samen veilig doorwerken. Op die manier dragen wij ons steentje bij om de verdere verspreiding van het coronavirus te beperken.
We lossen gas- of stroomstoringen 24 uur per dag op. Bij een gas- of stroomstoring staan onze monteurs vanzelfsprekend 24 uur per dag klaar om deze op te lossen. Wanneer u belt naar het storingsnummer wordt gevraagd of u (mogelijk) besmet bent met het virus en in thuisquarantaine zit. Wanneer dat het geval is, nemen we passende maatregelen om contact zoveel mogelijk te voorkomen.

Werkzaamheden bij mensen thuis
Vanaf 6 april voeren wij de werkzaamheden bij mensen thuis weer uit, uiteraard volgens voorgeschreven maatregelen. De rijksoverheid heeft een handleiding https://www.rijksoverheid.nl/documenten/publicaties/2020/03/27/protocol-samen-veilg-doorwerken gemaakt voor de bouw- en technieksector waarin staat hoe wij ons werk kunnen uitvoeren en tegelijkertijd de gezondheid van onze klanten en medewerkers beschermen. Door het werk achter de voordeur bij klanten uit te voeren, voldoen wij aan het verzoek van de overheid om zoveel mogelijk door te gaan met onze werkzaamheden. Want zonder energie staat alles stil. Wij houden ons vanzelfsprekend strikt aan de voorgeschreven hygiëne maatregelen http://www.liander.nl/sites/default/files/Kleur_Printversie_aangepast_.pdfzoals beschreven in het protocol. Daarnaast heeft u als klant de keuze om afspraken op een later moment in te plannen.

Onderhoud aan het energienet blijven we doen
De rijksoverheid heeft de energiesector aangewezen als een vitale sector. Onderhoud aan het energienet gaat door, juist omdat we storingen in de toekomst willen voorkomen. Zeker nu heel veel mensen thuis zijn en zelfs thuis moeten werken, is dit heel belangrijk. Beter nu een geplande stroomonderbreking dan straks onverwachts een storing. Soms moet de stroom eraf bij u thuis als wij onderhoud aan het net uitvoeren. We informeren u hierover dan per brief. We proberen de stroomonderbreking altijd zo kort mogelijk te houden. We begrijpen heel goed dat thuiswerken en thuisscholing met een stroomonderbreking nu heel vervelend is. We hopen op uw begrip en bieden u onze excuses voor het ongemak.

bron: www.liander.nl/corona